Letos v prosinci jsme zřídili Obchodní komoru při Česko-korejské společnosti. Jaký je její účel, pro koho jsou její služby určeny a co od ní lze očekávat? Prozradí ten nejpovolanější, její prezident Lukáš Mikeska, který je zároveň ředitelem společnosti Gold of Prague, jež jako první česká firma investovala v Jižní Koreji.
- Proč se právě v tomto roce Česko-korejská společnost (ČKS) rozhodla založit Obchodní komoru?
V letošním roce se uskutečnily dvě významné politické návstěvy. Premiér Sobotka v únoru zavítal do Koreje a prezidentka Park v prosinci navštívila Prahu. Tyto návštěvy nejsou snahou o nastartování ekonomických vztahů, nýbrž snahou, a to mimořádně silnou, o posunutí existující spolupráce na vyšší úroveň. Na úroveň, která je mezi takto geograficky vzdálenými zeměmi unikátní. Dle našeho názoru proto nastal čas a prostor pro vytvoření třetí platformy pro ekonomickou spolupráci, mimo samotného přímého businessu a též mimo politickou sféru.
- Kdo a jak se může na Komoru obrátit a jakou pomoc může očekávat?
Na Komoru by se měl obrátit každý, kdo by se rád dozvěděl, jak obchodovat s tou druhou stranou. Jsme tedy otevřeni jak českým podnikatelům, tak těm korejským. Služby pro členy Komory budou obsahovat seznámení s podnikatelským prostředím a kulturou, vyhledávání obchodních kontaktů a služeb atd. Zároveň však chceme vytvářet fóra pro neformální setkávaní českých a korejských podnikatelů.
- Jaké benefity máte připraveny pro Vaše členy?
Sledujte naše webové stránky https://www.cks-korea.cz/obchodni-komora/, přesný a detailní popis brzy zveřejníme.
- Co si od její existence ČKS slibuje?
Cíle Obchodní komory při ČKS a ČKS jako takové jsou vlastně totožné, rozvíjení spolupráce a porozumění mezi Koreou a Českou republikou. Mezi státy, které jsou sice nesmírně odlišné, ale zároveň kulturně a hospodářsky bohaté. Jejich lepší propojení skýtá obrovské možnosti pro budoucnost.
- Vy sám jste ředitelem společnosti Gold of Prague, která jako první z českých firem investovala v Jižní Koreji. Co by jste poradil na základě Vašich zkušeností těm, kteří o takové investici teprve uvažují?
Ať se především obrátí na Obchodní komoru při ČKS! Zní to jako žertování, ale je to myšleno zcela vážně. Pokud nemají předchozí zkušenost s Koreou a dobře se nepřipraví, mají nulovou šanci na úspěch. Je tolik věcí, které lze pokazit, i samotný pozdrav a přebírání vizitky! Nejdůležitější však je osobní doporučení a následný promyšlený networking v Koreji. Vytvořit takový network trvá však minálně rok a vyžaduje opakované setkávání s partnery. I to je věc, se kterou bychom rádi firmám pomáhali.
Ilustrační foto: http://www.theceo.co.kr/news/articleView.html?idxno=707